K-vitamin

A K2-vitamin forrásai

(0/0)

A K-vitamin két különböző vegyület gyűjtőneve: a K1-vitamin az, ami elsősorban a véralvadásért felelős, míg a K2-vitamin inkább az anyagcsere egészséges működését és a szív- és érrendszer egészségét biztosítja. A K2-vitamint csak 2006 óta engedélyezik az étrendkiegészítőkben, mert csak ekkorra derült ki róla, hogy jótékony hatással van a szervezetben. Az élelmiszerekben is leginkább K1-vitamint találunk, a K2-vitamint ennél némiképp nehezebb felkutatni.

A K2-vitamin forrásai
 

Natto

A K2-vitamin legjobb forrása a japán étel, az úgynevezett natto. A Natto nem más, mint szójabab és az azon megerjedt jótékony baktérium, ami nyúlós hálóként tapad a babszemekre. A Natto egy hagyományos japán élelmiszer, ami nagyon sok K-vitamint tartalmaz: 100 grammban 1000 mg K2-vitamint találunk. Ennek az élelmiszernek három különböző szerkezete van, amik eltérő ideig tartózkodnak az emésztőrendszerben és a felszívódásuk is különböző, azonban mégis elmondhatjuk, hogy a natto segítségével igen sok K2-vitaminhoz juttathatjuk a szervezetet.
 

Fermentált sajt

A fermentált sajtok, mint a kéksajtok vagy a feta mérsékelt mennyiségben ugyan, de tartalmaz K2-vitamint. Más kemény sajtokban is sok K2-vitamint találunk, például a cheddarban, a lágyabb sajtokban valamivel kevesebb K2-vitamint tartalmaznak.
 

Tojás és húsok

A K2-vitamin megtalálható az olyan húsokban, mint a csirke és a marha, de különösen sok van az állati májban. A K2-vitamin jelen van a szalámikban, a belsőségekben és az állati zsírokban is.
 

Bélrendszer

Korábban azt gondolták a kutatók, hogy az emberi emésztőrendszerben olyan baktériumok is találhatóak, amik K1-vitamint és K2-vitamint is szintetizálnak a szervezetben, de a jelenlegi kutatások azt mutatják, hogy a baktériumok csak a K2-vitamin előállításában vesznek részt.
 

Zöldségek

A K1-vitamint könnyebb beszerezni az élelmiszerek által, mivel a zöld leveles zöldségek igen sok K-vitamint tartalmaznak, így nagy koncentrációban találjuk meg a mangoldban, a kelkáposztában, a spenótban és a salátában is. Az erjesztett és nagyon savanyú ételekben találunk csak kevés K2-vitamint, így például a savanyított káposztában vagy a kefírben.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).